The Adventures of Wiggert in Boston

9 april 2017 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Ik vind het echt bizar hoe snel de tijd hier gaat. Ik bedacht mij van de week dat ik inmiddels hier al 3 weken zit! Daarin tegen, ik heb het ook wel echt naar mijn zin hier. Het werk op het lab loopt tot nu toe vrij soepel. Om terug te komen op jou vraag Thomas: de tijden waar op mensen werken is het heel anders, mensen werken hier echt veel langer (al werken ze wel veel minder efficient :P). Daarnaast is de oplossing voor ieder probleem hier: 'ow ja bestel het maar' of 'vraag het maar aan die en die, die regelen het wel voor je' Het komt er in ieder geval op neer dat het jou geen extra tijd moet kosten. Wat ook opvallend is, bij ieder praatje/presentatie is er altijd eten aanwezig. Mij hoor je daar niet over klagen als student zijnde :P

Twee weken terug was ik naar Watertown (in het westen van Boston) gefietst om naar een shopping mall te gaan. Maar helaas kwam ik op de terug weg klets nat thuis. Dat zelfde weekend was het ook nog gaan sneeuwen, gelukkig bleef het niet lang liggen. Grappig genoeg geven die amerikanen er voor bijna alles een weer alarm uit. Ik krijg vooral vaak het bericht: 'storm-like winds', in Nederland zouden we gewoon zeggen: 'het waait hard'.

IMG_20170326_150435

Het weer wordt inmiddels beter, het begint hier echt zonnig te worden. Het zou komende week hier zelf 28 graden worden (wel maar voor 1 dag).  In ieder geval, het beter weer zorgt er wel voor dat je de stad een beetje gaat verkennen.

IMG_20170402_141007IMG_20170402_141057

Wat mijn activiteiten hier betreft: Ik ben afgelopen weekend met een studiegenoot die hier ook zit voor stage naar de AMC Assembly Row Cinema geweest. De grootte van de bioscoop viel op zich nog mee, iets van 10 zalen, maar de hoeveelheid popcorn en frisdrank die je kan krijgen is wel echt bizar. Verder ben ik in dat zelfde weekend is gaan kijken naar een gitaar, ik kan natuurlijk niet zonder. Gisteren heb ik uiteindelijk deze Fender Jazzmaster gekocht (voor de mensen die mijn opmerkingen over gitaren kennen: 'Ja' echt een Fender en 'Nee' ik heb niet heel hard mijn hoofd gestoten :P)  en ik ben er erg blij mee!

IMG-20170408-WA0000

Komende week ga ik met een groep mensen van het lab naar een concert van Biffy Clyro! Blijkbaar worden dat soort activiteiten wel vaker georganiseerd met het lab dus dat is super leuk!

Overigens, ik ben bezig met een lijstje voor "Real American Food" en waar ik dat het beste kan halen. Voorbeelden zijn: Burgers van Wendy's of Burrito's van El Pelon. Als mensen nog suggesties hebben voor eten of een goeie locatie weten dan hoor ik dat graag!

Have a good one and cya next time at Wiggert's adventures in Boston. MURICA!

IMG_20170409_145733

1. Joris:
    11 april 2017
    Niks mis met een Fender!
  2. Maarten:
    12 april 2017
    AAAhhh a fender . Wha a great choice. For root sake just have to g to Iridium Jazz Club NY.
    But then I was not quite so sure and checked that was the Les Paul guy . Well enjoy playing! Anyhow .Anywhere.