Halfway there, wait what?!

10 juni 2017 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Ja echt, ik ben inmiddels al weer op de helft van mijn stage hier in de US. Het voelt eigenlijk echt veel langer. Het voelt hier gewoon echt als thuis. Aan de andere kant, mis ik vrienden en familie in NL ook. Het laatste is vooral het geval in de weekenden, waar in ik veel minder sociaal contact heb.

Weer zit helaas nog steeds niet mee. Eigenlijk vooral in de weekenden is het vaak slecht. Foto hier onder geeft mijn uitzicht vanaf mijn bureau in her weekend weer. Een lelijke parkeer garage + grijze lucht. Dit helpt ook niet mee met dingen doen in het weekend en mijn lijstje met "tourist stuff" wordt alleen maar groter. Als het goed is kan ik eind Juli een hoop afstrepen omdat Mama en Nynke mij op komen zoeken in Boston.

IMG-20170603-WA0001

Maar nu even over naar wat leukers: Afgelopen week ben ik op retreat geweest van de SysBio department. Woensdag ochtend vertrokken we met de bus naar Sebasco Harbor restort in Maine. Het programma was voor iedere dag gevuld met praatjes, poster sessies en veel tijd om te socializen met mensen. Echt heel interessant om te zien hoe divers al het werk is dat gedaan wordt. De eerste avond eindigde op het dak van een 4 verdiepingen gebouw met een biertje en uitzicht op de zee. Geen slecht beeld kan ik je vertellen ;)

IMG_20170608_121937IMG_20170608_121846

IMG_20170608_092214IMG_20170608_091428

Op donderdag hadden we een paar uur de tijd voor een activiteit. Ik ben toen met 3 mensen van het lab naar Bath gereden om daar te kanoën in een van de uitlopers van de zee. Echt ontzettend gaaf! In het begin van de toch staan er nog geregeld vakantie huisjes langs het water. Wat verder op kom je echt in no mans land terecht. Ik had mijn telefoon niet mee dus helaas geen fotos daar van ;)

Donderdag nacht was er een goed feestje, ik lag rond half 4 in bed. Op vrijdag ochtend was er nog een korte sessie aan praatjes, was maar goed ook, en daarna met de bus terug naar Boston.

Hopelijk heb ik de volgende keer iets meer activiteiten binnen Boston om over te vertellen. Have a good one!

1. Max & Co:
    8 juli 2017
    Hey Wigg, even een berichtje om te laten weten dat we aan je denken, hoest aan de andere kant van de oceaan? kus