Bye Bye Boston

27 september 2017 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Dit is het dan... mijn laatste blog want mijn tijd in Boston zit er op. Ik ben ergens heel blij dat ik weer naar huis ga. Aan de andere kant ga ik alles hier, het lab, mijn collega's ontzettend missen. En zou misschien ooit voor langere tijd nog wel terug willen komen... In ieder geval, dit is wat ik de laatste weken nog heb uitgespookt in Boston.

De vorige keer was de Red Sox game in het water gevallen. Toen hebben 2 uur in Fenway gezeten en naar orgel muziek geluisterd in afwachting of ze nog zouden gaan spelen of niet. Bij de tweede poging hadden we wel goed weer. Het was maar goed ook wat we met een hele groep waren want anders is Baseball wel echt saai :P Er gebeurt gewoon heel lang niks... Aan de andere kant, ze doen wel hun best om je te vermaken met herhaling van speler acties, publiek shots en natuurlijk Sweet Caroline mee brullen. Helaas hebben de Red Sox niet gewonnen maar we hadden wel een record aantal home runs, een stuk of 6 geloof ik.

IMG_20170814_180736IMG_20170814_211221

Begin deze maand was er een zonsverduistering the zien. Vanuit mijn werk hadden we een partiële verduistering. Erg gaaf om dat nog een keer mee te maken!

IMG_20170821_143726

Natuurlijk moest ik ook nog op Whale watch! Het weer die dag was echt super! Graad of 20, geen wind en geen wolkje aan de lucht. Na ander half uur flink door varen kwamen we aan op 'Stelwagon bank' waar de walvissen komen om te eten. we hebben best een goeie trip, een stuk of 5 Humback Whale en enkele Minkey Whales.

IMG_20170826_113258IMG_20170826_124148

Een van de walvissen was met zijn flipper op het water aan het slaan, en bleef het ook doen terwijl wij dichter bij kwamen. Het schijnt dat ze dit gebruiken als een soort van communicatie.

IMG_20170826_124236IMG_20170826_113606a

De Sam Adams brouwerij moest ik ook nog bezoeken. Dus dat heb ik gedaan met twee collega's van het lab! We waren voor de 'Morning Mash In' tour gegaan. De tour zelf is niet anders van de gewone rondleiding maar je krijgt wel 'trail' biertjes te proeven. Erg goeie bedoeling als je het mij vraagt! Vervolgens zijn we nog bij een andere brouwerij lang gegaan genaamd 'Turtle Swamp'. Ze bestaan pas sinds deze zomer. Leuk om twee compleet verschillende brouwerij zo mee te maken.

IMG_20170902_101220

Die zelfde dag zijn we ook nog even naar de top van the Arboritum gefietst, wat een groot park in Boston is. Met op de top een gaaf uitzicht over de greater Boston area.

IMG_20170902_135414

Ook stond er nog een concert van Biffy Clyro op het programma in House of Blues. Jammer genoeg stond de band vast in een file en was het optreden gecanceld. :(

IMG_20170909_191535

Een ander groot park in Boston naast The Arboritum is Mt. Auburn. Eigenlijk is het meer een grote begraaf plaats. Erg indrukwekkend om te zien, en ook weer een gaaf uitzicht over Boston vanuit de uitkijktoren die in het park staat. De regels in het park zijn wel echt typisch Amerikaans. Je mag niet fietsen, picknicken, met de hond lopen, skaten etc. etc. maar...... je mag er wel met de auto rijden. Hoe Amerikaans wil je het hebben.

IMG_20170917_142624IMG_20170917_142751IMG_20170917_142937IMG_20170917_143801

Op mijn laatste dag (gisteren) had een collega taart mee genomen voor mijn Good Pie party (not my pun, al is dit best een grap die ik had kunnen maken).  Het voelt echt heel raar om alles en iedereen hier achter te laten.

IMG_20170922_103909

In het kort, ik heb echt een super tijd hier gehad! Ik ga het echt missen maar ik ben ook blij dat ik weer naar Nederland, Jaimy, familie en vrienden ga!

Mission Boston completed, Wiggert out!

Tot in Nederland!

1. Rian van Son:
    28 september 2017
    Hoi Wiggert, met veel plezier heb ik je avonturen steeds gelezen. Ook deze versie weer, wat een leuke walvistrip heb je gemaakt. Ik wens je alvast een hele goede reis terug en ik hoop je dan snel weer te zien. Groetjes, Rian.
  2. Max & Co:
    30 september 2017
    Hey dear, welcome back in dit kleine kikkerlandje! Ben benieuwd naar je (vervolg-)belevenissen, keep us posted please xx